Etter fire dager med dykking kan vi n kalle oss sertifiserte dykkere, eller "Certified Open Water Diver" som det s fint heter. Det var en helt fantastisk flelse fly gjennom vannet 18 meter ned, som er det lengste vi kan g som open diver. Jeg kommer definitivt til gjre det igjen!! Og det er som er s fint n er at jeg kan gjre det hvor som helst i verden, pga det kurset jeg tok n. Vi s maaassssse fisk, to skilpadder, to stingrays og litt andre diverse kule ting, men vi kunne bare ha med oss kamera p det siste dykket vrt, s fikk ikke tatt bilder av alt. Men det var virkelig verdt st opp 05.30 for dykke i soloppgangen. Tror dette er den kuleste opplevelsen jeg har hatt p hele stkysten! Dette oog skydiven da s klart, hehe.

Her er det en skilpadde nede i venstre hjrne!

For f serfikatet vrt mtte vi gjre et par skills under og over vann! Her mtte jeg dele luft med Anna! Alle har en ekstra regulator p vesten sin, i tilfelle noen gikk tom for luft. Det hadde jo vrt kjiprn.

S mtte vi ta av oss maska under vann! Det er ganske nervepirrende, fordi vi sitter faktisk 18 meter under vann.. Man er redd for at det skal komme vann opp i nesa feks.. Men man m ve p det snn at man vet hva man skal gjre i tilfelle maska di p en eller annen mte faller av under vann. Da kan man ikke bare styrte til overflaten, fordi da fr ikke nitrogenen i lufta i tanken nok tid til forlate kroppen din. 9 meter i minuttet er det raskeste man burde flyte oppover.

Meeen jeg greide det heldigivis

Hahah her fikk vi serfikatet vrt under vann av vr kule intruktr, Ethan (nemo)

Mate fisk fikk vi ogs!

DET HER ER DET SYKESTE JEG HAR GJORT! Herregud den flelsen i magen nr man faller ut av flyet og ingenting holder igjen, du bare svever. Det kila skikkelig, vet nesten ikke hva jeg flte akkurat der og da! Hahah og jeg skrek s mye at jeg ble trr helt ned i magen... Neida men man blir jo helt trr i munn hvis man pner den, men det gikk ikke holde den igjen heller. Ble noen morsomme ansikter p maaange av bildene, og huden min flyr jo rundt overalt p grunn av all luftmotstanden, haha. Uansett, Anna og jeg satt i samme fly, noe som gjorde det mer spennende p vei opp. Begynte bli veeldig nervs da jeg s de andre begynne falle ut av flyet, og jeg bevega meg mot utgangen. Men fr man vet ordet av det fyker du ut ogs! Anna var helt til sist tror jeg hahah.

HAHAHAH

S fikk jeg lov til styre litt p vei need, og det var ogs veldig gy! Kilte i magen hver gang jeg svinga litt.

Vi hoppa fra 14.000ft, s vi falt fritt i tt minutt fr vi svevde ned resten. Det var over utrolig fort, ville nesten bare opp og gjre det igjen! Men herregud det var s sykt kult, hper jeg fr gjre det igjen en eller annen gang. Adrenalinkick ut av denne verdenen..

Vi var noen dager p Magnetic Island, en superkjedelig y etter min mening.. Fantes ingenting gjre der, alle butikkene hadde drlig utvalg, var dyre og stengte drit tidlig. Stranda var ikke s veldig pen, og man kunne bare bade innefor et spesielt omrde pga jellyfish season. Meeen det var en bitteliten dyrepark som l helt inntil hostelet vrt, og vi hadde et besk der inkludert i prisen vr! Vi holdt en koala, slange, skilpadde, babykrokodille og et par andre gledyr, haha.

Stygg skilpadde egentlig

Her leker jeg gudinne med slangen

Babykrokodille, og en ting som lukta skikkelig bsj..... Husker ikke hva den heter.

Og steste koalaen da s klart! Den er kanskje st, men den er skikkelig kjedelig.. Sover 20timer i dgnet og spiser resten av tiden, haha. Sikkert noen som misunner den det livet. Nok engang, bare bilder av meg her, nettet er for tregt til at jeg gidder laste opp bilder av Anna. Det her er jo mest for vise de hjemmee!

S dro vi til Mission Beach hvor vi er n, og det frste vi gjorde her var rafte ned Tully River! Det var ikke like ekstremt som det vi hadde sett for oss, men det var sykt gy fordet! Og det var utrolig fint rundt oss! Vi hadde en ganske bra og morsom gruppe da, og det er serist nesten hele opplevelsen av ting. Fr du en kjedelig gruppe s blir liksom resten litt mindre kult. Men vi har som sagt vrt kjempe heldige omtrent overalt :-D

Vi hoppa fra en klippe ogs!

Offf jeg sitter i 38 grader for blogge, jeg holder p d. N er jeg endelig ferdig med opplasting av alle bilder, etter 2 timer. Kommer et innlegg med SKYYYYDIVING etter dette, hihih.

12 til 14 februar var vi p bttur rundt i The Whitsundays med 30 andre mennesker! Vi fikk den beste gruppa ever, s det var kjempe morsom hele tiden. Bortsett fra da jeg fakisk ble sjsyk.. De anbefalte oss kjpe tabletter mot det fr vi dro, men jeg har aldri blitt noe srlig syk p bt fr, s jeg droppa det. Typisk at jeg blir syk da vett. Men det var absolutt verdt det! Vi fikk servert god mat tre ganger om dagen, vi snorkla og s litt av the great barrier reef, vi hoppa fra bten, vi hadde morsomme diskusjoner p kvelden, oog vi var p Whitehaven beach. Det er en av verdens fineste strender faktisk, og det kan jeg si meg enig i! Den er enoorm, fikk ikke bilde av hele.

Dylan, som er en av de beste vennene vi har ftt her nede faktisk! Men som sagt fr, man kjenner folk i en liten periode fr man drar forskjellige veier, s vi var bare to dager sammen med de folka p bten.

Det er jellyfish season tror jeg det var, s man m ha p seg "stinger suits" nr man bader, s man ikke blir brent p noen trder.

Litt flere sitteplasser hadde ikke gjort noe da.. P kvelden regna det, men det gjorde ingenting s lenge det eegentlig skulle vre strom hele tiden mens vi var der. Var ganske heldige som fikk sol da vi gjorde ting p dagen.

Nettet er altfor tregt til at jeg gidder laste opp noen bilder av bare Anna, det fr ho nesten gjre sjl! Hahah ho har ikke blogga siden forever.

Lake McKenzie ligger ca 40minutter med bil inn i skogen p Fraser Island, og det var helt sykt fnt. Jeg ble helt blown away av hvor fint det var med det klare vannet som sakte men sikkert gikk over til mrkebltt. Da mtte vi jo ta noen undervannsbilder, hehe. Jeg elsker hvordan sola blir reflektert og hvordan den lager fine behagelige mnstre under vann! Alt med vann er fint! Fargen, lyden, luftbobler, flelsen av vre i det, bde over og under og ja u name it. I love watah. Hahah men man burde serist sette pris p hvor mye fint naturen har by p.

Bare jeg som syns det bildet her var skikkelig behagelig?

Lake Wabby

Eli Creek, et liten elv som ogs blir kalt for "hangover creek", haha. Vi var litt hangover fra kvelden fr, men s fort vi la oss her og flt ned til starten s flte vi oss myye bedre med engang. Sikkert fordi vannet var 18 grader, hehe.

Bil nr 1 er oss, den heelt til hyre. Vi var p gruppe med fem andre jenter, to fra sverige og tre fra usa

Brandon, guiden vr.

Man kjrer p stranda??? Haha det er helt vanlig p den ya her, og man gjr det whenever man skal et sted. Trafikk p stranda liksom.

Champagne Pools

Her str vi p Indian Head

Fraser Island var en svr og ganske fin y! Den var ikke like fin som det jeg hadde sett for meg, men helt klart verdt turen dit! Vi hadde det utrolig gy med gruppa vr og de andre gruppene ogs. Man fr aldri g til stranda alene, man m alltid vre fire pga alle dingoene som bor p ya. En dingo er en slags villhund som tydeligvis var ganske farlig. Flere hadde blitt angrepet og spist p hvis de gikk alene, eller var uforsiktig p kvelden. Hahah det fikk vi liksom hre fr vi dro dit, men campen var dingosikra da, s det var jo ikke s farlig. Vi s faktisk noen p stranda da vi kjrte forbi, og det er vanskelig se for seg at de ville spise meg.... Kjempe ste var de faktiiisk.

N har vi vrt p en kanotur i Noosa Everglades i 3 dager uten internett, eller signal i det hele tatt, uten ordentlig do, og ja u name it. Nakken min er halvveis delagt etter ha sovet i telt i to dgn, men jeg har hatt en overraskende bra tur. Vi trodde det skulle regne alle dagene, men det regna kun p natten, noe som bare var deilig. Vannet der oppe s ut som te, alts det var helt svart, og nr vi bada i det s vi helt oransje ut. Og det var sykt varmt p overflaten, men iskaldt nede ved beina. Jeg og Anna sov i telt sammen med tre andre jenter, faktisk en fra Moss ogs! Haha s sykt tilfeldig at man mter folk p andre siden av jorda. Kjempe koselig jenter som jeg er glad vi havna i telt med :-D

Av en eller annen grunn bestemte vi oss for snu kanoen... Det funka ikke s bra!

Den andre dagen gikk vi tilsammen 1,2 km og pandla tilsammen 1,2km!!!! S det var en helt sykt slitsom dag, men det var jo morsomt ogs! Vi dro for se The Cooloola sandpatch, som er en stooor sanddyne langt oppe i fjellet! Sanden har blst inn gjennom skogen fra stranda i mange r, og det blser konstant der oppe snn at den alltid flytter p seg. Vanskelig forklare, men ganske kult ha vrt der!

I morgen drar vi til Frasier Island med kritthvit sand og gjennomsiktig vann!! Hper bare vi fr fint vr. Og n har vi faktisk vrt i Australia i over 2 mnd. Over halvveis allerede. Gleder meg til komme hjem, men vil ikke hjem helt enda!

Hahah ekte turgr

Noosa main beach is tha place. Dagene bestr for det meste av strand, chill, mat, sol, strand, basseng, mat, sol, chill x100000 ooog strand...
Kan ikke akkurat klage.

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen m avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger p
blogg.no og annonser p bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktr for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.