Etter fire dager med dykking kan vi nå kalle oss sertifiserte dykkere, eller "Certified Open Water Diver" som det så fint heter. Det var en helt fantastisk følelse å fly gjennom vannet 18 meter ned, som er det lengste vi kan gå som open diver. Jeg kommer definitivt til å gjøre det igjen!! Og det er som er så fint nå er at jeg kan gjøre det hvor som helst i verden, pga det kurset jeg tok nå. Vi så maaassssse fisk, to skilpadder, to stingrays og litt andre diverse kule ting, men vi kunne bare ha med oss kamera på det siste dykket vårt, så fikk ikke tatt bilder av alt. Men det var virkelig verdt å stå opp 05.30 for å dykke i soloppgangen. Tror dette er den kuleste opplevelsen jeg har hatt på hele østkysten! Dette oog skydiven da så klart, hehe.

Her er det en skilpadde nede i venstre hjørne!

For å få serfikatet vårt måtte vi gjøre et par skills under og over vann! Her måtte jeg dele luft med Anna! Alle har en ekstra regulator på vesten sin, i tilfelle noen gikk tom for luft. Det hadde jo vært kjipæærn.

Så måtte vi ta av oss maska under vann! Det er ganske nervepirrende, fordi vi sitter faktisk 18 meter under vann.. Man er redd for at det skal komme vann opp i nesa feks.. Men man må øve på det sånn at man vet hva man skal gjøre i tilfelle maska di på en eller annen måte faller av under vann. Da kan man ikke bare styrte til overflaten, fordi da får ikke nitrogenen i lufta i tanken nok tid til å forlate kroppen din. 9 meter i minuttet er det raskeste man burde flyte oppover.

Meeen jeg greide det heldigivis

Hahah her fikk vi serfikatet vårt under vann av vår kule intruktør, Ethan (nemo)

Mate fisk fikk vi også!

DET HER ER DET SYKESTE JEG HAR GJORT! Herregud den følelsen i magen når man faller ut av flyet og ingenting holder igjen, du bare svever. Det kila skikkelig, vet nesten ikke hva jeg følte akkurat der og da! Hahah og jeg skrek så mye at jeg ble tørr helt ned i magen... Neida men man blir jo helt tørr i munn hvis man åpner den, men det gikk ikke å holde den igjen heller. Ble noen morsomme ansikter på maaange av bildene, og huden min flyr jo rundt overalt på grunn av all luftmotstanden, haha. Uansett, Anna og jeg satt i samme fly, noe som gjorde det mer spennende på vei opp. Begynte å bli veeldig nervøs da jeg så de andre begynne å falle ut av flyet, og jeg bevega meg mot utgangen. Men før man vet ordet av det fyker du ut også! Anna var helt til sist tror jeg hahah.

HAHAHAH

Så fikk jeg lov til å styre litt på vei need, og det var også veldig gøy! Kilte i magen hver gang jeg svinga litt.

Vi hoppa fra 14.000ft, så vi falt fritt i ètt minutt før vi svevde ned resten. Det var over utrolig fort, ville nesten bare opp og gjøre det igjen! Men herregud det var så sykt kult, håper jeg får gjøre det igjen en eller annen gang. Adrenalinkick ut av denne verdenen..

Vi var noen dager på Magnetic Island, en superkjedelig øy etter min mening.. Fantes ingenting å gjøre der, alle butikkene hadde dårlig utvalg, var dyre og stengte drit tidlig. Stranda var ikke så veldig pen, og man kunne bare bade innefor et spesielt område pga jellyfish season. Meeen det var en bitteliten dyrepark som lå helt inntil hostelet vårt, og vi hadde et besøk der inkludert i prisen vår! Vi holdt en koala, slange, skilpadde, babykrokodille og et par andre øgledyr, haha.

Stygg skilpadde egentlig

Her leker jeg gudinne med slangen

Babykrokodille, og en ting som lukta skikkelig bæsj..... Husker ikke hva den heter.

Og søøteste koalaen da så klart! Den er kanskje søt, men den er skikkelig kjedelig.. Sover 20timer i døgnet og spiser resten av tiden, haha. Sikkert noen som misunner den det livet. Nok engang, bare bilder av meg her, nettet er for tregt til at jeg gidder å laste opp bilder av Anna. Det her er jo mest for å vise de hjemmee!

Sååå dro vi til Mission Beach hvor vi er nå, og det første vi gjorde her var å rafte ned Tully River! Det var ikke like ekstremt som det vi hadde sett for oss, men det var sykt gøy fordet! Og det var utrolig fint rundt oss! Vi hadde en ganske bra og morsom gruppe da, og det er seriøst nesten hele opplevelsen av ting. Får du en kjedelig gruppe så blir liksom resten litt mindre kult. Men vi har som sagt vært kjempe heldige omtrent overalt :-D

Vi hoppa fra en klippe også!

Offf jeg sitter i 38 grader for å blogge, jeg holder på å døøøøøøøøøøøøøøøøø. Nå er jeg endelig ferdig med opplasting av alle bilder, etter 2 timer. Kommer et innlegg med SKYYYYDIVING etter dette, hihih.

12 til 14 februar var vi på båttur rundt i The Whitsundays med 30 andre mennesker! Vi fikk den beste gruppa ever, så det var kjempe morsom hele tiden. Bortsett fra da jeg fakisk ble sjøsyk.. De anbefalte oss å kjøpe tabletter mot det før vi dro, men jeg har aldri blitt noe særlig syk på båt før, så jeg droppa det. Typisk at jeg blir syk da vettøø. Men det var absolutt verdt det! Vi fikk servert god mat tre ganger om dagen, vi snorkla og så litt av the great barrier reef, vi hoppa fra båten, vi hadde morsomme diskusjoner på kvelden, oog vi var på Whitehaven beach. Det er en av verdens fineste strender faktisk, og det kan jeg si meg enig i! Den er enoorm, fikk ikke bilde av hele.

Dylan, som er en av de beste vennene vi har fått her nede faktisk! Men som sagt før, man kjenner folk i en liten periode før man drar forskjellige veier, så vi var bare to dager sammen med de folka på båten.

Det er jellyfish season tror jeg det var, så man må ha på seg "stinger suits" når man bader, så man ikke blir brent på noen tråder.

Litt flere sitteplasser hadde ikke gjort noe da.. På kvelden regna det, men det gjorde ingenting så lenge det eegentlig skulle være strom hele tiden mens vi var der. Var ganske heldige som fikk sol da vi gjorde ting på dagen.

Nettet er altfor tregt til at jeg gidder å laste opp noen bilder av bare Anna, det får ho nesten gjøre sjæl! Hahah ho har ikke blogga siden forever.

Lake McKenzie ligger ca 40minutter med bil inn i skogen på Fraser Island, og det var helt sykt fnt. Jeg ble helt blown away av hvor fint det var med det klare vannet som sakte men sikkert gikk over til mørkeblått. Da måtte vi jo ta noen undervannsbilder, hehe. Jeg elsker hvordan sola blir reflektert og hvordan den lager fine behagelige mønstre under vann! Alt med vann er fint! Fargen, lyden, luftbobler, følelsen av å være i det, både over og under og ja u name it. I love watah. Hahah men man burde seriøst sette pris på hvor mye fint naturen har å by på.

Bare jeg som syns det bildet her var skikkelig behagelig?

Lake Wabby

Eli Creek, et liten elv som også blir kalt for "hangover creek", haha. Vi var litt hangover fra kvelden før, men så fort vi la oss her og fløt ned til starten så følte vi oss myye bedre med engang. Sikkert fordi vannet var 18 grader, hehe.

Bil nr 1 er oss, den heelt til høyre. Vi var på gruppe med fem andre jenter, to fra sverige og tre fra usa

Brandon, guiden vår.

Man kjører på stranda??? Haha det er helt vanlig på den øya her, og man gjør det whenever man skal et sted. Trafikk på stranda liksom.

Champagne Pools

Her står vi på Indian Head

Fraser Island var en svær og ganske fin øy! Den var ikke like fin som det jeg hadde sett for meg, men helt klart verdt turen dit! Vi hadde det utrolig gøy med gruppa vår og de andre gruppene også. Man får aldri gå til stranda alene, man må alltid være fire pga alle dingoene som bor på øya. En dingo er en slags villhund som tydeligvis var ganske farlig. Flere hadde blitt angrepet og spist på hvis de gikk alene, eller var uforsiktig på kvelden. Hahah det fikk vi liksom høre før vi dro dit, men campen var dingosikra da, så det var jo ikke så farlig. Vi så faktisk noen på stranda da vi kjørte forbi, og det er vanskelig å se for seg at de ville spise meg.... Kjempe søte var de faktiiisk.

Nå har vi vært på en kanotur i Noosa Everglades i 3 dager uten internett, eller signal i det hele tatt, uten ordentlig do, og ja u name it. Nakken min er halvveis ødelagt etter å ha sovet i telt i to døgn, men jeg har hatt en overraskende bra tur. Vi trodde det skulle regne alle dagene, men det regna kun på natten, noe som bare var deilig. Vannet der oppe så ut som te, altså det var helt svart, og når vi bada i det så vi helt oransje ut. Og det var sykt varmt på overflaten, men iskaldt nede ved beina. Jeg og Anna sov i telt sammen med tre andre jenter, faktisk en fra Moss også! Haha så sykt tilfeldig at man møter folk på andre siden av jorda. Kjempe koselig jenter som jeg er glad vi havna i telt med :-D

Av en eller annen grunn bestemte vi oss for å snu kanoen... Det funka ikke så bra!

Den andre dagen gikk vi tilsammen 1,2 km og pandla tilsammen 1,2km!!!! Så det var en helt sykt slitsom dag, men det var jo morsomt også! Vi dro for å se The Cooloola sandpatch, som er en stooor sanddyne langt oppe i fjellet! Sanden har blåst inn gjennom skogen fra stranda i mange år, og det blåser konstant der oppe sånn at den alltid flytter på seg. Vanskelig å forklare, men ganske kult å ha vært der!

I morgen drar vi til Frasier Island med kritthvit sand og gjennomsiktig vann!! Håper bare vi får fint vær. Og nå har vi faktisk vært i Australia i over 2 mnd. Over halvveis allerede. Gleder meg til å komme hjem, men vil ikke hjem helt enda!

Hahah ekte turgåær

Noosa main beach is tha place. Dagene består for det meste av strand, chill, mat, sol, strand, basseng, mat, sol, chill x100000 ooog strand... Kan ikke akkurat klage.

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.