Rar fugl

Så var vi så heldige at vi fikk med oss solnedgangen på vei ned a gitt! Det var en varm og slitsom tur.... Lettere på vei ned da, for da kunne jeg jo bare renne nedover bakkene og lande i ei bøtte i enden... Neida, men ble for det meste utsiktsbilder her, mange av de er ganske like, så jeg valgte å ikke ta med så altfor mange. Men det var en fin tur, med mange fine utsiktspunkter! Også var det godt å bli litt støl i beina syns jeg. Nå er det lørdag kveld her nede, men vi skal ikke ut. Kutter ned på drikkinga som sagt, orker ikke bruke all energien min (eller pengene mine) på å drikke. Pluss at vi drar til Surfers Paradise i morgen tidlig da, så det er jo like greit.

(Undervannsbilder er søren ikke lett)

Vi var èn natt i tidenes hippieby langt oppe i fjellene! Det var sykt koselig på hostelet, men èn natt holdt mer enn nok.

Her sov vi, i "teltet" til høyre

Skal man til Nimbin så holder det egentlig med en dagstur, er ikke så altfor mye å se rundt om i byen. Akkurat nå er vi i Byron Bay, og skal være her frem til søndag før vi drar videre til Surfers Paradise. Været har ikke vært helt på vår side de siste dagene, så alt har ikke gått helt som vi hadde tenkt. Det er et fyrtårn her i Byron med sykt fin utsikt som vi skal gå til, men det gidder vi ikke når det er overskya. Så jeg håper det er bedre vær i morgen! Å gå dit er liksom obligatorisk hvis man først er her.

To bilder fra insta (sarahvberg, hehe). Byron har en sykt laaang og fin strand 1 minutt fra byen, altså den ligger i enden av gågata liksom. Elsker å være på den, siden det er så langgrunt og klart vann. Bare sola hjelper til litt nå så blire bra! Orker ikke blogge hele tiden, så for de som faktisk følger med, så oppdaterer jeg oftere på instagram. Men syns ikke det går så altfor dårlig med blogginga heller, er bare litt ork når jeg må betale for nett eller sitte i resepsjonen. Ellers står alt bra til, gleder meg til skydive og bungy jump!!!

Hvordan er været hjemme ææ?

"The real surfers paradise" som folka her kaller det! Vi har nå vært i Yamba i to dager, et lite sted som ikke veldig mange turister drar. En sykt koselig og fin by hvor alle hilser, alle hjelper deg hvis du ser lost ut, og bare er generelt hyggelige hele tiden. Det er ikke så veldig mye å gjøre her, altså byen er veldig liten. De har feks kun ètt utested som alle drar på, hahah. Så når du fyller 18 så kan du endelig dra på samme pub som foreldrene dine!! ;D Juhuu. Men jeg syns faktisk det er kjempe deilig! Etter å ha vært i storbyen (Sydney) i en hel mnd, så blir man ganske lei egentlig. Etter at man har sett operahuset osv så er det jo som en helt vanlig storby, bortsett fra at det ligger mange strender kort avstand unna da. Likte meg veldig godt i Syndey, meeen liker meg faktisk enda bedre her. Nå kommer vi til å se mer eksotiske steder, og det har starta ganske bra her i Yamba! Vi bor på et hostel, faktisk det eneste hostelet som er her, og deler rom med 6 andre hyggelige jenter. Alle er veldig sosiale, så vi sitter nesten alltid oppe på taket og spiser mat, drikker øl og bare koser oss. Gøtt å væra i live dere!!

Den bakken der er mye brattere enn hva det ser ut til.. Jeg dør sånn halvveis hver gang jeg må gå opp

Veien ned mot stranda er ikke så verst

Stranda heter faktisk "Pippi beach"

Helt alene!! Laaang strand da

I kveld gikk vi en kveldstur for å se på delfiner, så lenge de nesten svømmer helt inne ved stranda!! Vi så kanskje fire stk tror jeg, og turen var kjempe fin i solnedgangen også. Tok bare 10 minutter fra hostelet.

Det bildet her minner meg skikkelig om løvenes konge, av en eller annen grunn!

Så langt liker vi oss skikkelig godt her i Yamba, nesten synd vi bare skal være her frem til lørdag, før vi drar videre opp til Byron Bay. Men jeg tror det blir minst like fint! Nå har jeg brukt 1 time på dette innlegget, internettet er ikke akkurat veldig samarbeidsvillig. Jeg må uansett legge meg, klokka er snart halv ett på natten her, og vi skal opp klokka 8 i morgen tidlig for å surfre :( livet mitt suger sånn....... Skal ta med goproen og sette det foran på brettet, så jeg kommer sikkert til å blogge i morgen også!

Der ser dere byen i bakgrunnen!

Hahaha se hvordan vannet forvrenger ansiktet vårt på bildet til høyre! Morsomt med Gopro, syns nesten det er et must om man skal ut og reise. Denne stranden heter Camp Cove! Og som jeg sa i går, så tar man bare ferge fra byen inn til Watsons bay, så er man fremme på stranden etter ca 10 minutter til fots. Ikke dårlig at man kan finne såpass fine og koselige strender så nærme sentrum. Men jeg gleder meg til å se kritthvite strender når vi kommer til Frasier Island, DET blir fint det! Nå ,må jeg nesten ordne meg, for om litt skal vi til et utested som heter Ivy! Vanligvis må man betale 40 dollar i inngangspenger eller noe tror jeg, men hver torsdag så er det heelt freeeeeeeeee. Hejdå!

(De tre nederste er screenshots fra video)

I dag har vi gjort som vi gjør veldig mange andre dager: nemlig dratt på stranda! Valget falt på Coogee beach i dag, og det var superfint! Været var perfekt, og grillmaten smakte helt ok, heh. Til tirsdagen drar vi oppover østkysten som sagt, så vi har planlagt den uka her ganske nøye sånn at vi rekker å få gjort alt vi vil gjøre. I morgen skal vi feks på stranda igjen, men da tar vi turen over til Camp Cove! Vi har vært der to ganger før, men vi syns den er såpass fin og hyggelig at vi vil se den en siste gang. Tiden går kjempe fort her syns jeg!! Vi trodde vi hadde kjempe god tid, men brått er den siste uka fullstappa med planer. Ikke at jeg klager på det :-D

Anna har forresten kjøpt seg gopro ho også, modellen over min! Så da har ho jaggu te mæ slengt sammen en liten film også. Ikke dårlig!

Vi tok faktisk ikke så mange bilder på nyttårsaften.. Bare noen fra tidligere på dagen hvor vi var på hostelet til en venn av oss, men de er lite flatterende med tanke på hvor sinnsykt varmt det var der.. Herregud vi hadde liksom prøvd å pynte oss litt (det var jo tross alt nyttårsaften), men egentlig skulle jeg ønske jeg hadde på meg shorts og singlet. Vi så ikke fyrverkeriet i byen, med tanke på ryktene som sa at det skulle være flere hundretusen mennesker der. Isteden var vi på Manly som ligger en halvtime unna, som hadde sitt eget fyrverkeri. Det var ikke all verdens, menmen. Angrer litt på at vi ikke trosset havet av mennesker sånn at vi fikk sett det verdensberømte fyrverkeriet, men i bunn og grunn er det jo bare fyrverkeri. Jeg overlever, overraskende nok. Vår feiring var mer avslappa, da vi satt på håndkleet mitt på stranda og tente frusere da himmelen sprengte. Håper alle hjemme hadde det fint, dere skal vite at jeg tenkte ganske mye på dere! Spesielt en. Lurer på hvordan jeg tilbringer nyttår neste år, tror det står i stor kontrast til dette året. Alt i alt var det en bra kveld :-D

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.